VIII Sesja - 12.VI.2015 r.
Lista wiadomości
Uchwała Nr VIII/41/2015 zmieniająca uchwałę w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach, przedszkolach i zespołach...
UCHWAŁA
NR VIII/41/2015
RADY
GMINY KRZYKOSY
z
dnia 12 czerwca 2015 r.
zmieniająca
uchwałę w sprawie regulaminu
wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach, przedszkolach i zespołach
prowadzonych przez Gminę Krzykosy.
Na podstawie art. 30 ust. 6 oraz art. 91 d
pkt. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 roku - Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2014
r. poz. 191 ze zmianami) Rada Gminy Krzykosy uchwala, co następuje:
§ 1. W uchwale Nr
XXXV/228/2009 Rady Gminy Krzykosy z dnia 29 grudnia 2009 r. w sprawie regulaminu
wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach, przedszkolach i zespołach
prowadzonych przez Gminę Krzykosy (Dz. Urz. Województwa Wielkopolskiego z 2010
r. Nr 152 poz. 2893) wprowadza się następujące zmiany:
1) § 6 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Wysokość stawek dodatku
funkcyjnego określa poniższa tabela dodatków funkcyjnych":
L.p.
|
Stanowisko
lub funkcja
|
Kwota
dodatku w zł
od
- do
|
1.
|
Dyrektor
szkoły liczącej do 8 oddziałów
|
400
- 900
|
2.
|
Dyrektor
szkoły liczącej 9 oddziałów i więcej
|
550
- 1000
|
3.
|
Dyrektor
szkoły liczącej 9 oddziałów i więcej, w której nie zatrudniono wicedyrektora
|
800
- 1400
|
4.
|
Wicedyrektor
szkoły
|
400
- 700
|
5.
|
Wychowawca
klasy i oddziału przedszkolnego
|
50
- 110
|
6.
|
Opiekun
stażu
|
40
- 70
|
2) § 8 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Wynagrodzenie za jedną
godzinę ponadwymiarową i godzinę doraźnego zastępstwa oblicza się dzieląc
przyznaną nauczycielowi stawkę wynagrodzenia zasadniczego przez miesięczną
liczbę godzin tygodniowego obowiązkowego wymiaru zajęć, ustalonego dla rodzaju
zajęć dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych realizowanych w ramach
godzin ponadwymiarowych lub doraźnego zastępstwa nauczyciela".
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku
Urzędowym Województwa Wielkopolskiego z mocą obowiązującą od 1 września 2015
roku.
Uchwała Nr VIII/40/2015 w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Krzykosy
UCHWAŁA NR VIII/40/2015
RADY GMINY KRZYKOSY
z dnia 12 czerwca 2015r.
w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany Studium
uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Krzykosy
Na
podstawie art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o
planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jednolity Dz. U. z 2015r.
poz. 199), Rada Gminy uchwala,
co następuje:
§ 1
1.
Przystępuje się do sporządzenia zmiany Studium
uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Krzykosy,
zatwierdzonego uchwałą Nr XVIII/104/2000 Rady Gminy Krzykosy z dnia 29
czerwca 2000r. z późniejszymi zmianami, dalej zwanej zmianą Studium.
2.
Zmiana Studium dotyczy obszaru administracyjnego gminy
Krzykosy.
3.
Przedmiotem zmiany Studium jest:
1)
wprowadzenie na obszarze gminy Krzykosy terenów
lokalizacji systemów instalacji fotowoltaicznych o mocy przekraczającej 100kW;
2)
wprowadzenie aktualnej granicy administracyjnej gminy
Krzykosy.
4.
Granice obszaru, dla którego przystąpiono do zmiany
Studium, wskazano na mapie stanowiącej załącznik graficzny do niniejszej
uchwały.
§ 2
Zakres ustaleń zmiany Studium będzie obejmował
problematykę zgodną z przepisami art. 10 ust. 1 i 2 ustawy o planowaniu i
zagospodarowaniu przestrzennym.
§ 3
Wykonanie uchwały powierza się
Wójtowi Gminy Krzykosy.
§ 4
Uchwała wchodzi w życie z dniem
podjęcia.
Załączniki:
Przewodniczący Rady Gminy: Wiesław Zając
Uchwała Nr VIII/38/2015 w sprawie zmiany uchwały budżetowej na rok 2015
UCHWAŁA Nr VIII/38/2015
RADY GMINY KRZYKOSY
z dnia 12 czerwca 2015r.
w sprawie zmiany uchwały budżetowej na rok 2015
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. d, pkt 10 ustawy z dnia 8
marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 594
ze zm.) oraz art. 212, 214, 215, 222, 235-237, 258, i 264 ust. 3 ustawy z dnia 27
sierpnia 2009r. o finansach publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013r., poz.
885 ze zm.) Rada Gminy uchwala co następuje:
§ 1 W Uchwale Nr
III/17/2014 z dnia 29 grudnia 2014r. w sprawie uchwały budżetowej na rok 2015
zmienionej:
Zarządzeniem
Wójta Gminy Krzykosy Nr 5/2015 z dnia 29 stycznia 2015r.
Zarządzeniem
Wójta Gminy Krzykosy Nr 13/2015 z dnia 24 lutego 2015r.
Zarządzeniem
Wójta Gminy Krzykosy Nr 15/2015 z dnia 2 marca 2015r.
Uchwałą Rady
Gminy Krzykosy Nr V/24/2015 z dnia 25 marca 2015r.
Zarządzeniem
Wójta Gminy Krzykosy Nr 35/2015 z dnia 30 kwietnia 2015r.
Uchwałą Rady
Gminy Krzykosy Nr VII/31/2015 z dnia 20 maja 2015r.
wprowadza się
następujące zmiany:
1)
§ 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1.1 Ustala się dochody budżetu na 2015 rok w łącznej kwocie 20.909.861,14 zł
z tego:
- dochody bieżące w kwocie 20.058.207,27
zł
- dochody majątkowe w kwocie 851.653,87
zł,
zgodnie z załącznikiem Nr 1 do uchwały
2. Dochody, o których mowa w ust. 1 obejmują w szczególności:
1) dotacje
celowe na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych
odrębnymi ustawami w wysokości 2.283.724,14
zł,
zgodnie z
załącznikiem Nr 3,
2) środki na
finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o
których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ufp, w kwocie 454.993,87 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 5,
3) dochody na zadania realizowane w drodze umów lub porozumień między jednostkami
samorządu terytorialnego w wysokości 210.740,00
zł, zgodnie z załącznikiem Nr 8,
2)
§ 2 otrzymuje brzmienie:
„§ 2.1. Ustala się wydatki budżetu na rok 2015 w łącznej kwocie 24.609.861,14 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 2, z tego:
- wydatki bieżące w kwocie 18.278.844,23 zł
- wydatki majątkowe w kwocie 6.331.016,91 zł,
zgodnie z załącznikiem Nr 4.
2. Wydatki, o których mowa w ust. 1 obejmują w szczególności:
1) wydatki na realizację zadań z zakresu
administracji rządowej i innych zleconych
odrębnymi ustawami w wysokości 2.283.724,14 zł, zgodnie z załącznikiem
Nr 3,
2) wydatki na realizację zadań realizowanych w
drodze umów lub porozumień
między jednostkami
samorządu terytorialnego w wysokości 210.740,00
zł,
zgodnie z
załącznikiem Nr 8"
3)
§ 3 otrzymuje brzmienie:
„ § 3. Deficyt
budżetu w kwocie 3.700.000,00 zł
zostanie sfinansowany przychodami z tytułu kredytów i pożyczek."
4)
§ 4 otrzymuje brzmienie:
„§4. Określa się łączną kwotę planowanych przychodów budżetu w wysokości 4.076.816,00zł, zgodnie z załącznikiem Nr
6 ."
5)
§ 6 otrzymuje brzmienie:
„§ 6. Określa się limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i
pożyczek w kwocie 4.469.155,48 zł, w
tym na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu 800.000,00 zł."
6)
§ 7 otrzymuje brzmienie:
„§ 7. Ustala się zestawienie planowanych kwot
dotacji, z tego:
1)
dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych 1.357.037,52 zł
2)
dotacje dla jednostek spoza sektora finansów publicznych
33.000,00 zł,
zgodnie z załącznikiem Nr 7."
7)
§ 8 otrzymuje brzmienie:
„§
8. Upoważnia się Wójta do:
1)
zaciągania kredytów i pożyczek:
- na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego przejściowego
deficytu budżetu do wysokości 800.000,00
zł
- o których mowa w art. 89 ust. 1 pkt 2-4 ufp z dnia 27 sierpnia 2009r
do wysokości 3.669.155,48 zł
2)
dokonywania zmian w budżecie polegających na
przeniesieniach w planie wydatków między paragrafami i rozdziałami w ramach
działu w zakresie wydatków na wynagrodzenia ze stosunku pracy, wydatków
majątkowych między zadaniami w ramach działu, każdorazowo do kwoty 100.000.zł
3)
przekazania uprawnień kierownikom jednostek
organizacyjnych do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w
roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości
działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza 2015 rok,
4)
lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach w
innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu."
8)
§ 10 otrzymuje brzmienie:
„§ 10. Dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych
w kwocie 80.000,00 zł przeznacza się
na wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i
rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii, zgodnie
z załącznikiem Nr 9."
9)
§ 12 otrzymuje brzmienie:
„§12. Tworzy się rezerwy:
1) ogólną w wysokości 130.000,00 zł
2) celowe w wysokości 42.000,00 zł,
z tego na realizację zadań własnych z zakresu
zarządzenia kryzysowego w wysokości 42.000,00
zł."
10) §
13 otrzymuje brzmienie:
„§13. Ustala się fundusz sołecki, w formie zestawienia wydatków, z
podziałem kwot dla poszczególnych sołectw, na realizację wnioskowanych
przedsięwzięć, zgodnie z załącznikiem Nr 11."
§ 2. 1. W
załączniku Nr 1 do uchwały wprowadza się zmiany określone załącznikiem Nr 1 do
niniejszej uchwały.
2. W załączniku
Nr 2 do Uchwały wprowadza się zmiany określone załącznikiem Nr 2 do niniejszej
uchwały.
3. Załącznik Nr 4
do Uchwały otrzymuje brzmienie określone w załączniku Nr 3 do niniejszej
uchwały.
4. Załącznik Nr 6
do Uchwały otrzymuje brzmienie określone w załączniku Nr 4 do niniejszej
uchwały.
5. Załącznik Nr 7
do Uchwały otrzymuje brzmienie określone w załączniku Nr 5 do niniejszej
uchwały.
6. Załącznik Nr 9
do Uchwały otrzymuje brzmienie określone w załączniku Nr 6 do niniejszej
uchwały.
6. Załącznik Nr
11 do Uchwały otrzymuje brzmienie określone w załączniku Nr 7 do niniejszej
uchwały.
§ 3. Wykonanie
uchwały powierza się Wójtowi.
§ 4. Uchwała
wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Załączniki:
Przewodniczący
Rady Gminy: Wiesław Zając