Krzykosy, dnia 29 września 2021 r.
Zawiadomienie o wyborze oferty
Zgodnie z art. 253 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 z późn. zm.) informuje się, że w postępowaniu przetargowym o udzielenie zamówienia publicznego na „ZAKUP ENERGII ELEKTRYCZNEJ NA POTRZEBY GMINY KRZYKOSY I JEJ JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH" jako najkorzystniejszą wybrano ofertę firmy:
PGE Obrót S.A. 35-959 Rzeszów ul. 8-go Marca 6
NIP: 8130268082
Cena oferty brutto: 894 741,52 zł
ilość otrzymanych punktów – 100
Uzasadnienie: Oferta złożona przez w/w firmę spełnia warunki jakie Zamawiający określił w postępowaniu wobec Wykonawców i na podstawie kryterium oceny ofert została oceniona jako pierwsza spośród złożonych ofert.
Ponadto w w/w postępowaniu oferty złożyli:
nr oferty | nazwa i adres wykonawcy | cena oferty brutto | ilość otrzymanych punktów |
1 | ENTRADE Sp. z o.o., Ul. Poznańska 86/88, 05-850 Jawczyce NIP 1182126841 |
1 019 463,06 zł | 87,77 |
2 | innogy Polska S.A., ul. Wybrzeże Kościuszkowskie 41, 00-347 Warszawa NIP: 5250000794 |
oferta odrzucona | - |
3 | Elektra S.A., ul. Skierniewicka 10a, 01- 01-230 Warszawa NIP: 701-037-95-36 |
oferta odrzucona | - |
4 | PGE Obrót S.A. 35-959 Rzeszów ul. 8-go Marca 6 NIP: 8130268082 |
894 741,52 zł | 100,00 |
5 | Veolia Energy Contracting Poland Sp. z o.o., ul. Puławska 2, 02-566 Warszawa NIP: 5213589769 |
oferta odrzucona | - |
6 |
ENIGA EDWARD ZDROJEK UL. NOWOWIEJSKA 6, 76-200 SŁUPSK |
oferta odrzucona | - |
7 | RENPRO Spółka z o.o., Szczecin 70-515 , Małopolska 43 NIP: 854-21-66-221 |
oferta odrzucona | - |
8 | ENEA S.A., UL. GÓRECKA 1, 60-201 POZNAŃ NIP: 777-00-20-640 |
oferta odrzucona | - |
9 | TAURON Sprzedaż Sp. z o.o., ul. Łagiewnicka 60, 30-417 Kraków NIP: 676 233 77 35 |
oferta odrzucona | - |
10 | ENERGA OBRÓT S.A., Al. Grunwaldzka 472, 80-309 Gdańsk NIP 9570968370 |
oferta odrzucona | - |
11 | RESPECT ENERGY S.A., Ul. Ludwika Rydygiera 8, 01-793 Warszawa NIP: 876-24-59-238 |
oferta odrzucona | - |
Działając na podstawie art. 253 ust. 1 pkt. 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 z późn. zm.) Zamawiający informuje, że w prowadzonym postępowaniu odrzucono oferty:
Uzasadnienie faktyczne odrzucenia ofert:
W dniu 21.09.2021 r. Pełnomocnik Zamawiającego wystąpił do Wykonawców z wnioskiem o przedłużenie terminu związania ofertą. Wykonawcy nie wyrazili pisemnej zgody na przedłużenie terminu związania ofertą.
Uzasadnienie prawne odrzucenia ofert:
Zgodnie z zapisami art. 226 ust. 1 pkt 12 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 z późn zm.) Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli wykonawca nie wyraził pisemnej zgody na przedłużenie terminu związania ofertą.
Wójt Gminy Krzykosy
/-/ inż. Andrzej Janicki
Zawiadomienie o wyborze oferty [626 KB]
Warszawa, dn. 21.09.2021 r.
Pełnomocnik Zamawiającego:
New Power Sp. z o.o.
ul. Chełmżyńska 180A
04-464 Warszawa
Reprezentujący:
Gminę Krzykosy
ul. Główna 37
63-024 Krzykosy
Wykonawcy biorący udział w postępowaniu
Wniosek o przedłużenie terminu związania ofertą
Nr postępowania: ZP.271.5.2021
Nazwa zamówienia: „ZAKUP ENERGII ELEKTRYCZNEJ NA POTRZEBY GMINY KRZYKOSY I JEJ JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH"
Szanowni Państwo,
na podstawie art. 307 ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2019 roku – Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 z późn zm.), zwanej dalej „ustawą Pzp" Pełnomocnik Zamawiającego Gminy Krzykosy, zwraca się z wnioskiem o wyrażenie zgody na przedłużenie o 30 dni terminu związania z ofertą złożoną w postepowaniu prowadzonym w trybie podstawowym, na podstawie art. 275 pkt. 1 ustawy Pzp, pn.: „ZAKUP ENERGII ELEKTRYCZNEJ NA POTRZEBY GMINY KRZYKOSY I JEJ JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH".
Pisemne oświadczenie Wykonawcy, dotyczące wyrażenia zgody na przedłużenie terminu związania ofertą o okres 30 dni, tj. do 23.10.2021 r. należy złożyć za pośrednictwem platformy ePuap, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 23.09.2021 r.
Brak odpowiedzi na wniosek Zamawiającego o wyrażenie zgody na przedłużenie terminu związania ofertą o czas oznaczony powyżej, potraktowany będzie przez Zamawiającego jako brak zgody Wykonawcy na przedłużenie terminu związania ofertą i skutkować będzie odrzuceniem oferty zgodnie z art. 226 ust. 1 pkt. 12 ustawy Pzp.
Oświadczenia Wykonawca składa, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
W załączeniu wzór oświadczenia Wykonawcy na wniosek Zamawiającego w sprawie wyrażenia zgody na przedłużenie terminu związania ofertą.
Pełnomocnik Zamawiającego:
/-/ Ewa Pacek
Pisemne oświadczenie Wykonawcy [25 KB]
Warszawa, dnia 26.08.2021 r.
INFORMACJA Z OTWARCIA OFERT
Działając zgodnie z art. 222 ust. 5 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 z późn. zm.) informujemy, że w dniu 26.08.2021 r. o godzinie 10:00, działając z upoważnienia Wójta Gminy Krzykosy dokonano otwarcia ofert w postępowaniu na „ZAKUP ENERGII ELEKTRYCZNEJ NA POTRZEBY GMINY KRZYKOSY I JEJ JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH"
Łącznie wpłynęło 11 ofert, w tym:
Nr oferty | Nazwa i adres wykonawcy | Cena oferty brutto |
1 | ENTRADE Sp. z o.o., ul. Poznańska 86/88, 05-850 Jawczyce |
1 019 463,06 zł |
2 | innogy Polska S.A. ul. Wybrzeże Kościuszkowskie 41, 00-347 Warszawa |
901 832,72 zł |
3 | Elektra S.A. ul. Skierniewicka 10a, 01- 01-230 Warszawa |
899 329,95 zł |
4 | PGE Obrót S.A. ul. 8-go Marca 6, 35-959 Rzeszów |
894 741,52 zł |
5 | Veolia Energy Contracting Poland Sp. z o.o. ul. Puławska 2, 02-566 Warszawa |
898 912,82 zł |
6 | ENIGA EDWARD ZDROJEK UL. NOWOWIEJSKA 6, 76-200 SŁUPSK |
965 027,75 zł |
7 | RENPRO Spółka z o.o. Małopolska 43, Szczecin 70-515 |
896 618,59 zł |
8 | ENEA S.A. UL. GÓRECKA 1, 60-201 POZNAŃ |
896 827,17 zł |
9 | TAURON Sprzedaż Sp. z o.o., ul. Łagiewnicka 60, 30-417 Kraków |
916 015,10 zł |
10 | ENERGA OBRÓT S.A., Al. Grunwaldzka 472, 80-309 Gdańsk |
920 394,95 zł |
11 | RESPECT ENERGY S.A., ul. Ludwika Rydygiera 8, 01-793 Warszawa |
904 752,61 zł |
Krzykosy , dn. 16 sierpnia 2021 r.
INFORMACJA O KWOCIE JAKĄ ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA PRZEZNACZYĆ NA SFINANSOWANIE ZAMÓWIENIA
Przedmiot zamówienia: ZAKUP ENERGII ELEKTRYCZNEJ NA POTRZEBY GMINY KRZYKOSY I JEJ JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH
Nr postępowania: ZP.271.5.2021
Zamawiający przekazuje informację, o której mowa w art. 222 ust. 4 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 z późn zm.)
Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę w wysokości 800 000,00 zł brutto.
Warszawa, dn. 20.08.2021 r.
Pełnomocnik Zamawiającego:
New Power Sp. z o.o.
ul. Chełmżyńska 180A
04-464 Warszawa
Reprezentujący:
Gminę Krzykosy, ul. Główna 37, 63-024 Krzykosy
ODPOWIEDZI NR 1 NA ZAPYTANIA WYKONAWCÓW
Pełnomocnik Zamawiającego – Gminy Krzykosy prowadząc postępowanie o udzieleniu zamówienia publicznego w trybie podstawowym bez negocjacji na realizację zadania: „ZAKUP ENERGII ELEKTRYCZNEJ NA POTRZEBY GMINY KRZYKOSY I JEJ JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH'' przesyła niniejszym pismem treść zapytań, które drogą elektroniczną w dniu 20.08.2021 r. wpłynęły do Pełnomocnika Zamawiającego, dotyczących przedmiotowego postępowania wraz z odpowiedziami.
Dotyczy ogłoszenia nr 2021/BZP 00149676/01 z dnia 2021-08-16
1. Załącznik nr 4 do SWZ – projekt umowy – § 2 ust. 2
Wykonawca informuje, iż w świetle przepisów Prawa energetycznego i aktów wykonawczych, to OSD jest podmiotem odpowiedzialnym za pozyskiwanie i przekazywanie do sprzedawców danych pomiarowo-rozliczeniowych dla punktów poboru energii (PPE). Sposób ustalania danych przez OSD określony jest w umowie dystrybucyjnej, zawartej pomiędzy Zamawiającym a OSD, przy czym Wykonawcy (sprzedawcy energii) nie mają wpływu na regulacje wynikające z umów dystrybucyjnych Zamawiającego, zgodnie z przepisami przyjmując do rozliczeń dane przekazane przez OSD. Ponadto informujemy, ze w zapisach umownych oraz instrukcji nie ma żadnych sankcji prawnych za nieterminowe przekazanie danych pomiarowych. W związku z powyższym wnosimy o wykreślenie ustępu.
Odpowiedź 1
Pełnomocnik Zamawiający zdaje sobie sprawę, że za pozyskiwanie i przekazywanie do sprzedawców danych pomiarowo-rozliczeniowych dla punktów poboru energii odpowiedzialny jest OSD. Zapis Projektu umowy - § 2 ust. 2 pozostaje bez zmian. .
2. Załącznik nr 4 do SWZ – projekt umowy – § 6 ust. 3-6
Wykonawca informuje, iż w świetle przepisów Prawa energetycznego i aktów wykonawczych, jak również generalnych umów dystrybucyjnych, podmiotem odpowiedzialnym za terminowe i prawidłowe przekazywanie danych pomiarowo – rozliczeniowych jest OSD. W przypadku nieprawidłowo dokonanych odczytów, Wykonawca winien dokonać korekty uprzednio wystawionych faktur, na podstawie danych przekazanych przez OSD. Zamawiający jest jednakże zobowiązany do zapłaty pierwotnej faktury, a ewentualne różnice zostaną rozliczone jako nadpłata. Z uwagi na powyższe zwracamy się z prośbą o modyfikację wskazanego zapisu do treści:
„Strony zgodnie postanawiają, że w przypadku nieprawidłowo dokonanych odczytów, Wykonawca dokona korekty uprzednio wystawionych faktur. Nadpłata wynikająca z korekty rozliczeń wskazanych w fakturze korygującej podlega zaliczeniu na poczet płatności
w najbliższym okresie rozliczeniowym, chyba że Zamawiający zażąda jej zwrotu. W przypadku niedopłaty zostanie wystawiona faktura."
Odpowiedź 2
Pełnomocnik Zamawiający zdaje sobie sprawę z powyższego i nie wyraża zgody na zmianę Projektu umowy - § 6 ust. 3 – 6.
3. Załącznik nr 5 do SIWZ – projekt umowy – § 6 ust. 9
Z uwagi na fakt, że faktury VAT są wysyłane listem zwykłym, Wykonawca nie jest w stanie określić, w jakim terminie Zamawiający otrzyma fakturę, co może powodować komplikacje przy ustalaniu prawidłowego terminu płatności.
W związku z tym, prosimy o modyfikację ostatniego zdania i wprowadzenie zapisu mówiącego o tym, że obowiązek poinformowania o doręczeniu faktury z opóźnieniem ciąży na Zamawiającym.
Odpowiedź 3
Pełnomocnik Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę Projektu umowy - § 6 ust. 9. Jeśli faktura zostanie doręczona z opóźnieniem, Zamawiający poinformuję o tym Wykonawcę.
4. Załącznik nr 5 do SIWZ – projekt umowy – § 6 ust. 9
Wykonawca zwraca się z wnioskiem o zgodę na udostępnianie Zamawiającemu faktur VAT za pośrednictwem kanałów elektronicznych na podany adres poczty elektronicznej, zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. 2020 poz. 106 z późn. zm.), na zasadach określonych w Regulaminie przesyłania faktur VAT za pośrednictwem kanałów elektronicznych, przy jednoczesnej zgodzie na otrzymywanie informacji o tych fakturach. Powyższa zgoda zwolniłaby Wykonawcę z obowiązku wystawiania i dostarczania faktur VAT w formie papierowej. Dzięki temu rozwiązaniu Zamawiający otrzyma dokument w momencie jego wystawienia, zniwelowane zostanie ryzyko niedostarczenia przesyłki lub znacznego opóźnienia w jej dostarczeniu. Zmiana formy dostarczania faktur ma również aspekt ekologiczny, przyczyni się do wspólnego dbania o środowisko naturalne poprzez zmniejszenie zapotrzebowania na produkcję papieru i ograniczenie transportu.
Odpowiedź 4
Pełnomocnik Zamawiający informuje, że Zamawiający nie wyraża zgody na udostępnianie Zamawiającemu faktur VAT za pośrednictwem kanałów elektronicznych na podany adres poczty elektronicznej.
5. Załącznik nr 4.1 do SWZ
Czy Zamawiający ponosił będzie odpowiedzialność za treść przedstawionego wzoru pełnomocnictwa i za jego ewentualne zakwestionowanie przez OSD?
Odpowiedź 5
Pełnomocnik Zamawiający informuje, że Zamawiający udzieli Wykonawcy pełnomocnictwa zgodnego z załącznikiem nr 4.1 do SWZ i ponosi odpowiedzialność za jego poprawność.
6. Załącznik nr 5 do SIWZ – projekt umowy – § 6 ust. 9
Wykonawca zwraca się z prośbą o informację, że Zamawiający dopuszcza podpisanie umów drogą korespondencyjną poprzez przesłanie dokumentów jednostronnie podpisanych umów (wraz z niezbędnymi do ich zgłoszenia dokumentami) do Wykonawcy lub w formie elektronicznej.
Czy Zamawiający przygotuje ww. dokumenty umów?
Odpowiedź 6
Pełnomocnik Zamawiający informuje, że Zamawiający dopuszcza podpisanie umów drogą korespondencyjną poprzez przesłanie jednostronnie podpisanych umów (wraz z niezbędnymi do ich zgłoszenia dokumentami) do Wykonawcy.
Zamawiający przygotuje Umowy i prześle je do Wykonawcy wraz z następującymi dokumentami:
/-/ Justyna Szepietowska
Pełnomocnik Zamawiającego
Specyfikacja Warunków Zamówienia [218 KB]
Załącznik nr 1 - Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia [39 KB]
Załącznik nr 2 - Formularz ofertowy [59 KB]
Załącznik nr 3 - Oświadczenie z art. 125 ust. 1 PZP [23 KB]
Załącznik nr 4 - Projektowane postanowienia umowy [132 KB]
Załącznik nr 4.1 - Załącznik nr 1 do projektowanych postanowień umowy [37 KB]
Załącznik nr 5 - Wykaz dostaw [35 KB]
Załącznik nr 6 - Oświadczenie o aktualności informacji z art. 125 ust. 1 PZP [22 KB]
Załącznik nr 7 - Informacja o podwykonawstwie [34 KB]
Załącznik nr 8 - Oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej [32 KB]
Załącznik nr 9 - Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia [35 KB]
Załącznik nr 10 - Miniportal - link do postępowania oraz ID postępowania [13 KB]
Specyfikacja Warunków Zamówienia wraz z załącznikami [275 KB]