WAŻNE!

Zagospodarowanie odpadów komunalnych odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Krzykosy

Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia

Ikona PDF Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia [101 KB]

Zawiadomienie o wyborze oferty najkorzystniejszej

Krzykosy, dnia 16 listopada 2022 r.

ZP.271.6.2022

Zawiadomienie o wyborze oferty najkorzystniejszej

Dot.: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nr ZP.271.6.2022 w trybie przetargu nieograniczonego na:

„Zagospodarowanie odpadów komunalnych odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Krzykosy"

Zgodnie z art. 253 ust. 2 Ustawy z dnia 11 września 2019r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2022, poz. 1710), zwana dalej Ustawą, niniejszym informuję o wyborze najkorzystniejszej oferty w przedmiotowym postępowaniu.

Uzasadnienie prawne:
Na podstawie art. 239 Ustawy Zamawiający dokonuje wyboru najkorzystniejszej oferty.

Uzasadnienie faktyczne:
Zgodnie z art. 253 ust. 1 Ustawy, informuję, iż w niniejszym postępowaniu do realizacji zamówienia wybrano ofertę złożoną przez Wykonawcę: Wielkopolskie Centrum Recyklingu – Sp. z o.o. w Jarocinie, Witaszyczki, ul. im. Mariusza Małynicza 1, 63-200 Jarocin

Zgodnie z art. 239 ust. 1 ustawy, wybrano ofertę najkorzystniejszą na podstawie przyjętych kryteriów oceny ofert, określonych w dokumentach postepowania. W poszczególnych kryteriach oceny, oferta otrzymała następującą liczbę punktów:
- cena – 60,00 %
- termin płatności za fakturę – 40,00 %
łącznie 100,00 %

W przedmiotowym postepowaniu nie zostały odrzucone oferty wykonawców.

Jednocześnie Zamawiający informuje, że w przedmiotowym postępowaniu została złożona następująca oferta niepodlegająca odrzuceniu:

Nr oferty Wykonawca Adres Punktacja przyznana ofertom w kryterium Cena – 60% Punktacja przyznana ofertom w kryterium Termin płatności za fakturę - 40% Suma punktów
1 Wielkopolskie Centrum Recyklingu – Sp. z o.o. w Jarocinie Witaszyczki, ul. im. Mariusza Małynicza 1,
63-200 Jarocin
60,00 40,00 100,00


Informuję, iż umowa z wybranym Wykonawcą zostanie zawarta zgodnie z art. 264 ust. 2 Ustawy.

Wójt Gminy Krzykosy
/-/ inż. Andrzej Janicki

Informacja o zwiększeniu środków

Ikona PDF Informacja o zwiększeniu środków [360 KB]

 

Informacja z otwarcia ofert

Gmina Krzykosy
ul. Główna 37
63-024 Krzykosy

ZP.271.6.2022

Krzykosy, 2 listopada 2022 r.

Informacja z otwarcia ofert

Działając na podstawie art. 222 ust. 5 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2022, poz. 1710) Zamawiający przekazuje następujące informacje o:

Nazwach albo imionach i nazwiskach oraz siedzibach lub miejscach prowadzonej działalności gospodarczej albo miejscach zamieszkania wykonawców, których oferty zostały otwarte oraz cenach lub kosztach zawartych w ofertach na realizację zamówienia pn.

„Zagospodarowanie odpadów komunalnych odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Krzykosy"

Nr oferty Firma oraz adres Wykonawcy Cena Termin płatności za fakturę
1 Wielkopolskie Centrum Recyklingu – Sp. z o.o. w Jarocinie,
Witaszyczki, ul. im. Mariusza Małynicza 1, 63-200 Jarocin
1 451 022,85 zł brutto 30 dni


Wójt Gminy Krzykosy
/-/ inż. Andrzej Janicki

Informacja o wysokości środków

Ikona PDF Informacja o wysokości środków [198 KB]

 

Postanowienie Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 17 października 2022 r.

Ikona PDF Postanowienie Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 17 października 2022 r. [1,67 MB]

Sprostowanie ogłoszenia - zmiana terminu składania i otwarcia ofert

Ikona PDF Sprostowanie ogłoszenia - zmiana terminu składania i otwarcia ofert [67 KB]

Modyfikacja SWZ

Krzykosy, dnia 18 października 2022 roku

ZP.271.6.2022

Wykonawcy biorący udział w postępowaniu przetargowym

Dotyczy: postępowania przetargowego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na „Zagospodarowanie odpadów komunalnych odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Krzykosy".

Ogłoszenie o zamówieniu Dz.U. UE nr 2022/S 181-512435 z dnia 2022-09-20 r.

Gmina Krzykosy, działając na podstawie art. 135 ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t. jedn. Dz. U. z 2022 r., poz. 1710 ze zm.), Zamawiający przekazuje poniżej treść zapytań, które wpłynęły do Zamawiającego wraz z wyjaśnieniami:

Pytanie nr 1. Wnosimy o rozważenie przez Zamawiającego zmiany tabeli określonej w punkcie 3 formularza ofertowego i rozbiciu poszczególnych jej elementów. Przedstawienie ceny dla wskazanych przez Zamawiającego grup kodów odpadów może okazać się szczególnie niekorzystne dla Zamawiającego, ponieważ np. w wierszu 3 i 4, Wykonawca będzie musiał oszacować jedną cenę dla odpadów z grupy „15" i „20".
Odpowiedź: Zamawiający dokonuje modyfikacji formularza ofertowego, stanowiącego załącznik nr 1 w rzeczonym postępowaniu, w punkcie 3 przedstawiając jego nowe brzmienie:

Lp. Nazwa zadania Jm Szacunkowa masa odpadów objętych zamówieniem Cena jednostkowa
NETTO
[zł]
Cena jednostkowa
BRUTTO

[Kolumna 5 +VAT (8%)]

Łączna wartość brutto
[Kolumna 4 x kolumna 6]
(1) (2) (3) (4) (5) (6) (7)
1. Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne – 20 03 01 Mg 983,50      
2. Inne niewymienione frakcje zbierane w sposób selektywny (Popiół i żużel z palenisk domowych) – ex 20 01 99 Mg 1000,00      
3. Odpady kuchenne ulegające biodegradacji oraz odpady zielone ( łącznie) - 20 01 08, 20 02 01 Mg 218,83      
4. Opakowania z papieru i tektury – 15 01 01 Mg 115,92      
5. Opakowania z tworzyw sztucznych – 15 01 02 Mg 50,00      
6. Opakowania z metali – 15 01 04 Mg 2,00      
7. Opakowania wielomateriałowe – 15 01 05 Mg 50,00      
8. Opakowania ze szkła (kolorowego i bezbarwnego łącznie) – 15 01 07 Mg 99,11      
9. Odpady wielkogabarytowe – 20 03 07 Mg 80,00      
10. Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23 zawierające niebezpieczne składniki – 20 01 35* Mg 3,50      
11. Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35 – 20 01 36 Mg 0,50      
12. Zużyte opony (małe – od samochodów osobowych) – 16 01 03 Mg 18,00      


W związku ze zmianą punktu 3 formularza ofertowego, zmianie ulega również pkt 1.2 Opisu Przedmiotu Zamówienia, czyli rodzaje odpadów komunalnych podlegających zagospodarowaniu. Poniżej Zamawiający podaje nowe brzmienie pkt. 1.2 OPZ:

„1.2 Rodzaje odpadów komunalnych podlegających zagospodarowaniu:
1) Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne o kodzie 20 03 01;
2) Popiół i żużel z palenisk domowych o kodzie ex 20 01 99;
3) Odpady ulegające biodegradacji o kodach 20 02 01 i 20 01 08;
4) Opakowania z tworzyw sztucznych o kodzie 15 01 02 i opakowania wielomateriałowe o kodzie 15 01 05;
5) Odpady papieru i tektury, opakowania z papieru i tektury o kodzie 15 01 01;
6) Opakowania z metali o kodzie 15 01 04;
7) Opakowania ze szkła (bezbarwnego i kolorowego łącznie) o kodzie 15 01 07;
8) Odpady wielkogabarytowe o kodzie 20 03 07, w tym zużyte opony (od samochodów osobowych) niepochodzące z działalności gospodarczej i rolniczej o kodzie 16 01 03;
9) Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 02 21 i 20 01 23, o kodach 20 01 35* i 20 01 36 (zawierające niebezpieczne składniki)."

Pytanie nr 2. W nawiązaniu do punktu 2.3 OPZ wnosimy o dopuszczenie możliwości przekazywania kwitu wagowego w formie elektronicznej na wskazanego przez Zamawiającego e-maila.
Odpowiedź: Zamawiający dokonuje modyfikacji OPZ w punkcie 2.3 nadając mu nowe brzmienie: „2.3 Dostawa odpadów dokumentowana będzie przez Wykonawcę. Każdy wjazd będzie zarejestrowany i potwierdzony dokumentem zawierającym datę przewozu, rodzaj, kod i wagę odpadów, nr rejestracyjny pojazdu i dane identyfikacyjne dostawcy. Kopię ww. dokumentu w postaci elektronicznej (w zw. z pkt. 2.6 OPZ) należy przesłać Zamawiającemu za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres wskazany w rozdziale VI ust. 11 pkt. 2 SWZ".

Pytanie nr 3. Prosimy o zmianę zapisów punktu 2.5 OPZ, w którym wskazane jest, że to Wykonawca miałby wystawiać w systemie BDO kartę przekazania odpadów. Zgodnie z art. 69 ust. 1 ustawy o odpadach kartę przekazania odpadów sporządza posiadacz odpadów.
W przedmiotowym postępowaniu Wykonawca nie jest posiadaczem odpadów.
Odpowiedź: Zamawiający dokonuje modyfikacji punktu 2.5 OPZ, któremu nadaje nowe brzmienie: „2.5 Wykonawca każdorazowo zobowiązany jest zaakceptować lub przekazać do skorygowania w systemie BDO kartę przekazania odpadów wystawioną przez posiadacza odpadów przekazanych do zagospodarowania a wynikających z realizacji przedmiotu zamówienia".

Pytanie nr 4. Wnosimy o wykreślenie zapisów pkt. 2.7 OPZ w nawiązaniu do §9 ust. 1 pkt. 8 wzoru u mowy, nakładającego na Wykonawcę obowiązku osiągnięcia wymaganych poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania. Jest to zapis bardzo niekorzystny, który może generować bardzo wysokie kary jak również może spowodować, że przedmiotowy zapis, będzie miał wpływ na zawyżoną kalkulację cenową przedstawionej oferty, co w efekcie będzie bardzo niekorzystne dla Zamawiającego.
Odpowiedź: Zamawiający dokonuje modyfikacji Załącznika nr 8 do SWZ (projektu umowy) poprzez wykreślenie pkt. 8 z ust. 1 §9 projektu umowy. W związku z wykreśleniem
pkt. 8 z ust. 1 §9 projektu umowy Zamawiający dokonuje również wykreślenia pkt. 2.7 OPZ.

Pytanie nr 5. Wnosimy o doprecyzowanie zapisów §7 ust.5 wzoru umowy, w którym Wykonawca będzie zobowiązany pokryć wszystkie koszty związane z przekazaniem odpadów do innej instalacji. Zapis wskazujący na „zaistnienie okoliczności, w których nie jest możliwe dostarczenie do instalacji prowadzonej przez Wykonawcę odpadów" jest zapisem bardzo ogólnym, który po podpisaniu umowy, może budzić wiele wątpliwości interpretacyjnych.
Odpowiedź: Zamawiający dokonuje modyfikacji Załącznika nr 8 do SWZ (projektu umowy) w §7 ust.5 nadając mu nowe brzmienie: „§7 ust.5 W przypadku zaistnienia okoliczności (z winy wykonawcy), w których nie jest możliwe dostarczenie do instalacji prowadzonej przez Wykonawcę odpadów, Zamawiającemu przysługuje prawo przekazania przedmiotowych odpadów komunalnych do innej instalacji komunalnej. Wykonawca zobowiązany jest pokryć wszystkie koszty związane z przekazaniem odpadów do innej instalacji, w tym w szczególności różnice cen za przyjęcie odpadów do innej instalacji oraz powstałe dodatkowe koszty transportu."

Pytanie nr 6. Wnosimy o zmianę zapisów §8 ust. 3 wzoru umowy, w którym to Wykonawca został zobligowany do przesyłania sprawozdań ze świadczonych usług, wraz z kopiami kart przekazania odpadów oraz kwitami wagowymi. Co miesięczne przekazywanie kopii kart przekazania odpadów wraz z kwitami wagowymi, jest bezcelowe, ponieważ wszystkie karty przekazania odpadów są na bieżąco dostępne w bazie BDO. Jeżeli natomiast chodzi o kwity wagowe to zgodnie z pkt. 2 niniejszego zapytania wnosimy o dopuszczenie przesyłania w formie elektronicznej.
Odpowiedź: Zamawiający dokonuje modyfikacji Załącznika nr 8 do SWZ (projektu umowy) w §8 ust. 3 nadając mu nowe brzmienie: „§8 ust. 3 Wynagrodzenie miesięczne będzie liczone jako iloczyn faktycznie dostarczonych i zagospodarowanych odpadów komunalnych ustalony na podstawie miesięcznego sprawozdania ze świadczenia usług, o którym mowa w pkt. 2.6 OPZ".

W związku z modyfikacją pkt. 2.3 i 2.5 OPZ zmianie ulega pkt 2.6 OPZ, któremu Zamawiający nadaje nowe brzmienie: „2.6 Dokumenty wymienione w pkt. 2.3 i 2.4 Wykonawca przekazywał będzie zbiorczo (w formie sprawozdania) Zamawiającemu raz w miesiącu wraz z fakturą VAT. Dokumenty te będą stanowić podstawę do obciążenia Zamawiającego pod warunkiem ich kompletności i prawidłowości wystawienia, co będzie stanowić podstawę do obciążenia Zamawiającego".

Ponadto Zamawiający dokonuje modyfikacji formularza ofertowego (Załącznika nr 1 do SWZ) poprzez dodanie punktu 3.1 w brzmieniu: „3.1. Adres instalacji, w których będą zbierane i zagospodarowane odpady komunalne (zgodnie z posiadaną decyzją administracyjną)".

Wójt Gminy Krzykosy
/-/ inż. Andrzej Janicki


Ikona DOC Formularz ofertowy [35 KB]
Ikona DOC Opis przedmiotu zamówienia OPZ [30 KB]
Ikona DOC Wzór umowy [40 KB]

Informacja o zmianie terminu otwarcia ofert

Krzykosy, dnia 18 października 2022 r.

ZP.271.6.2022

Wykonawcy biorący udział w postępowaniu przetargowym

Dotyczy: postępowania przetargowego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na „Zagospodarowanie odpadów komunalnych odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Krzykosy".

Ogłoszenie nr 2022/S 181-512435 z dnia 20.09.2022r.

W związku z trwającą procedurą odwoławczą, Zamawiający wydłuży termin składania ofert do dnia 2 listopada br. do godz. 09:00 oraz termin otwarcia ofert do dnia 2 listopada br. do godz. 09:30. Zostało wysłane sprostowanie ogłoszenia o zamówieniu.

Wójt Gminy Krzykosy
/-/ inż. Andrzej Janicki

Cofnięcie odwołania

Ikona PDF Cofnięcie odwołania [96 KB]

 

Odwołanie z dnia 30.09.2022 r.

GMINA KRZYKOSY
Ul. Główna 37
63-024 KRZYKOSY
NIP 786-16-80-454

Krzykosy, dnia 03 października 2022 r.

ZP.271.6.GKZ.2022

Wszyscy Wykonawcy

Dotyczy przetargu nieograniczonego na „Zagospodarowanie odpadów komunalnych odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Krzykosy".

Ogłoszenie nr 2022/S 181-512435 z dnia 20.09.2022 r.

Gmina Krzykosy zgodnie z art. 524 Ustaw Prawo zamówień publicznych informuje, że w dniu 30.09.2022 r. wpłynęła kopia odwołania wykonawcy:

Wrocławskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania ALBA S.A. ul. Szczecińska 5, 54-517 Wrocław dotyczących postawienia:

  1. warunków udziału w postępowaniu w zakresie uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej w sposób ograniczający zachowanie zasad uczciwej konkurencji, naruszający równe traktowanie wykonawców oraz w sposób nieproporcjonalny do przedmiotu zamówienia,
  2. sporządzenia opisu przedmiotu zamówienia i innych dokumentów zamówienia z naruszeniem zasad uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców.


W załączeniu przekazujemy kopię wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej odwołania i wzywamy do wzięcia udziału w toczącym się postępowaniu.

Uczestnikami postępowania mogą stać się wykonawcy, którzy mają interes w tym, aby odwołanie zostało rozstrzygnięte na korzyść jednej ze stron, i którzy przystąpią do postępowania odwoławczego w terminie 3 dni od otrzymania niniejszego wezwania, wskazując stronę, do której przystępują, i interes w uzyskaniu rozstrzygnięcia na korzyść strony, do której przystępują.

Załączniki:
Ikona PDF Odwołanie z dnia 30.09.2022 r. [173 KB]
Ikona PDF Pełnomocnictwo [87 KB]
Ikona PDF Wpis [41 KB]
Ikona PDF Opłata od pełnomocnictwa [42 KB]
Ikona PDF Centralna informacja Krajowego Rejestru Sądowego [38 KB]

Wójt Gminy
/-/ inż. Andrzej Janicki

Ogłoszenie o zamówieniu

Ikona PDF Ogłoszenie o zamówieniu [107 KB]

 

Specyfikacja Warunków Zamówienia

Ikona DOC Specyfikacja Warunków Zamówienia [80 KB]
Ikona DOC
 Formularz ofertowy [31 KB]
Ikona DOC Standardowy formularz Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówienia [184 KB]
Ikona DOC Oświadczenia Wykonawcy/Wykonawców wspólnie ubiegającego/ubiegających się o udzielenie zamówienia [22 KB]
Ikona DOC Oświadczenia podmiotu udostępniającego zasoby [22 KB]
Ikona PDF Instrukcja wypełnienia - Jednolity Europejski Dokument Zamówienia JEDZ [886 KB]
Ikona DOC Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby [20 KB]
Ikona DOC Oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu [32 KB]
Ikona DOC Oświadczenie dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej [20 KB]
Ikona DOC Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia [19 KB]
Ikona DOC Opis przedmiotu zamówienia OPZ [29 KB]
Ikona DOC Wzór umowy [40KB]
Ikona DOC Identyfikator postępowania, link do miniPortalu [18 KB]


ZIP Specyfikacja Warunków Zamówienia wraz z załącznikami [1,13 MB]