WAŻNE!

Nabór na zastępstwo na stanowisko urzędnicze do spraw spraw księgowości budżetowej jednostki

Ogłoszenie

WÓJT GMINY KRZYKOSY
OGŁASZA NABÓR
NA ZASTĘPSTWO NA STANOWISKO URZĘDNICZE

DO SPRAW KSIĘGOWOŚCI BUDŻETOWEJ JEDNOSTKI

  1. Nazwa i adres jednostki:
    Urząd Gminy w Krzykosach, ul. Główna 37, 63-024 Krzykosy
  2. Określenie stanowiska:
    Stanowisko: do spraw księgowości budżetowej jednostki
  3. Wymagania niezbędne wobec kandydata:
    1) wykształcenie średnie, preferowane kierunki: rachunkowość, finanse, ekonomia,
    2) wiedza w zakresie przepisów ustaw:
    - o samorządzie gminnym,
    - o rachunkowości oraz znajomość przepisów w zakresie zasad dotyczących prowadzenia ewidencji księgowej i klasyfikacji budżetowej,
    - o finansach publicznych,
    - o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu,
    3) jest obywatelem polskim,
    4) ma ukończony 18 rok życia,
    5) ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
    6) nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
    7) cieszy się nieposzlakowaną opinią,
    8) posiada stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku.
  4. Wymagania dodatkowe:
    1) praktyczne umiejętności księgowania operacji gospodarczych, sporządzania dokumentów księgowych,
    2) dyspozycyjność,
    3) samodzielność i kreatywność,
    4) komunikatywność i umiejętność pracy w zespole,
    5) umiejętność pracy pod presją czasu,
    6) wysoka kultura osobista,
    7) dobra znajomość obsługi komputera, Internetu i poczty elektronicznej oraz obsługi urządzeń biurowych.
  5. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
    1) Prowadzenie na podstawie dowodów księgowych ksiąg rachunkowych jednostki (Urzędu) ujmujących zapisy zdarzeń w porządku chronologicznym i systematycznym, a w szczególności:
    - przygotowanie dowodów do księgowania poprzez ich segregację oraz dekretację (oznaczenie sposobu i daty księgowania),
    - ewidencjonowanie dochodów i wydatków wg klasyfikacji budżetowej,
    - ewidencjonowanie kosztów w układzie rodzajowym,
    - ewidencjonowanie zaangażowania środków,
    - ewidencjonowanie sprzedaży usług i materiałów,
    - ewidencjonowanie i prowadzenie rozrachunków z pracownikami, odbiorcami, dostawcami, budżetem państwa i innymi budżetami,
    - numeracja dowodów księgowych pozwalająca przyporządkować dowód do zapisu w księdze rachunkowej,
    - uzgadnianie sald ewidencji analitycznej i syntetycznej,
    - uzgadnianie sald z księgowością podatkowych,
    2) Prowadzenie z podziałem na źródła finansowania, wyodrębnionej ewidencji księgowej projektów realizowanych z udziałem środków unijnych,
    3) Ewidencjonowanie operacji gospodarczych zachodzących na rachunku Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
    4) Ewidencjonowanie rozrachunków z pracownikami z tytułu pożyczek ze środków ZFŚS,
    5) Ewidencjonowanie i bieżąca aktualizacja planu finansowego jednostki (Urzędu),
    6) Uzgadnianie obrotów i sald kont jednostki (Urzędu) z księgami budżetu (organu),
    7) Przygotowywanie niezbędnych materiałów celem realizacji obowiązków z zakresu sprawozdawczości,
    8) Przygotowywanie analiz wydatków budżetowych,
    9) Uczestniczenie w sporządzaniu sprawozdań budżetowych i finansowych,
    10) Przygotowywanie materiałów do projektu budżetu gminy oraz do sprawozdania z wykonania budżetu,
    11) Gromadzenie i przechowywanie dowodów księgowych oraz przekazywanie ich do archiwum zakładowego zgodnie z obowiązującymi przepisami i instrukcją,
    Zadania pomocnicze:
    1.Współdziałanie ze Skarbnikiem Gminy i głównym księgowym w zakresie dokonywania szacowania wartości przyjmowanych do budżetu celem realizacji powierzonych zadań.
    2. Udział w szkoleniach.
    3. Inne zadania zlecone według potrzeb.
    Zadania okresowe:
    1.Okresowe analizy.
    2. Sprawozdawczość w zakresie zadań prowadzonych na stanowisku.
    3. Uczestniczenie w zespołach inwentaryzacyjnych.
    4. Zadania zlecone przez Wójta Gminy lub Sekretarza Gminy.
  6. Warunki pracy na stanowisku:
    1) praca biurowa w budynku Urzędu Gminy Krzykosy,
    2) wymiar czasu pracy – pełny etat,
    3) przewidywany termin zatrudnienia: odwrotnie – na czas zastępstwa, zastrzega się możliwość zawarcia umowy na okres próbny,
  7. Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
    W miesiącu lipcu 2022 roku, poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, był wyższy niż 6%.
  8. Wymagane dokumenty:
    1) list motywacyjny – podpisany własnoręcznie,
    2) życiorys (CV), z uwzględnieniem dokładnego przebiegu pracy zawodowej – z aktualnym zdjęciem, podpisany własnoręcznie,
    3) kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie,
    4) kopie dokumentów potwierdzających posiadane doświadczenie zawodowe
    a) świadectwa pracy,
    b) zaświadczenie lub podpisane własnoręcznie oświadczenie w przypadku kontynuacji pracy,
    c) dokument potwierdzający prowadzenie działalności gospodarczej,
    5) kwestionariusz osobowy dla celów rekrutacji wg wzoru stanowiącego załącznik do ogłoszenia, podpisany własnoręcznie,
    6) oświadczenia wg wzorów stanowiących załącznik do ogłoszenia:
    a) o pełnej zdolności do czynności prawnych, podpisane własnoręcznie,
    b) o korzystaniu z pełni praw publicznych, podpisane własnoręcznie,
    c) że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, podpisane własnoręcznie,
    d) o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na wymienionym stanowisku, podpisane własnoręcznie,
    e) o przetwarzaniu danych osobowych, podpisane własnoręcznie,
    7) inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach.
  9. Termin i miejsce składania dokumentów: wymagane dokumenty aplikacyjne można składać osobiście w sekretariacie Urzędu Gminy w Krzykosach pokój nr 12, lub przesłać pocztą na adres:
    Wójt Gminy Krzykosy
    63-024 KRZYKOSY
    ul. Główna 37
    w terminie do dnia 5 września 2022 r. do godz. 15.00
    z dopiskiem na kopercie:
    „Nabór na zastępstwo na stanowisko pracy do spraw księgowości budżetowej jednostki".
    O zachowaniu terminu decyduje data wpływu do Urzędu Gminy Krzykosy, również w przypadku nadania przesyłki decyduje data jej wpływu do Urzędu.
    Aplikacje, które wpłyną po wyżej wymienionym terminie nie będą rozpatrywane.
  10. Informacje dodatkowe:
    1) zastrzega się prawo nie skorzystania z żadnej oferty,
    2) na wniosek kandydata złożony w terminie 1 miesiąca od dnia zakończenia naboru zapewnia się zwrot dokumentów, po tym terminie dokumenty zostaną zarchiwizowane,
    3) złożenie aplikacji traktowane jest jako wyraźne działanie potwierdzające, że kandydat do pracy przyzwala na przetwarzanie dotyczących go danych osobowych, podanych przez niego dobrowolnie nie wynikających z przepisów prawa,
    4) Kwestionariusz osobowy będący załącznikiem do ogłoszenia o naborze musi być złożony według określonego wzoru. Brak wypełnionego i podpisanego kwestionariusza, spowoduje odrzucenie oferty,
    5) każde z 5 oświadczeń będących załącznikami do ogłoszenia muszą być prawidłowo zakreślone i własnoręcznie podpisane. Brak chociaż jednego z oświadczeń lub brak podpisu chociaż na jednym z oświadczeń spowoduje odrzucenie oferty.
    6) Jeśli podania aplikacyjne nie będą spełniały wszystkich wymagań formalnych zawartych w ogłoszeniu o naborze, nie zostaną dopuszczone do dalszych etapów naboru.
    7) Pracownik urzędu Gminy będzie informował telefonicznie lub poprzez e-mail o poszczególnych etapach i czynnościach naboru wyłącznie kandydatów spełniających wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze, w ciągu 3 dni roboczych od daty upływu terminu składania dokumentów.
    8) Wyniki naboru będą umieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej,
    9) Kandydat wybrany w naborze do zatrudnienia będzie zobowiązany przedłożyć najpóźniej w dniu zawarcia umowy o pracę, oryginał ważnego zaświadczenia o niekaralności, uzyskanego na koszt kandydata z Krajowego Rejestru Sądowego.



REGULAMIN
NABORU NA ZASTĘPSTWO NA STANOWISKO URZĘDNICZE 

Rekrutacja na zastępstwo na stanowisko urzędnicze do spraw księgowości budżetowej jednostki zostanie przeprowadzona według następujących zasad:

§ 1. Komisja rekrutacyjna na podstawie złożonych przez kandydatów dokumentów dokona analizy dokumentów aplikacyjnych pod względem formalnym, a następnie po sporządzeniu listy osób spełniających wymogi formalne dokona punktacji w zakresie:

1) posiadanego przez kandydata poziomu wykształcenia – maksymalnie 12 pkt:
a) wyższe – poziom: magister – kierunek: rachunkowość, finanse, ekonomia – 12 pkt
b) wyższe – poziom: licencjat – kierunek: rachunkowość, finanse, ekonomia – 11 pkt
c) wyższe – poziom: magister – inne kierunki lub kursy specjalistyczne pozwalające stwierdzić, że kandydat posiada wiedzę z zakresu zadań realizowanych na stanowisku ds. księgowości budżetowej jednostki – 10 pkt
d) wyższe – poziom: licencjat, inżynier  – inne kierunki lub kursy specjalistyczne pozwalające stwierdzić, że kandydat posiada wiedzę z zakresu zadań realizowanych na stanowisku ds. księgowości budżetowej jednostki – 9 pkt
e) średnie – kierunek: rachunkowość, finanse, ekonomia – 8 pkt
f) średnie – inne kierunki lub kursy pozwalające stwierdzić posiadanie wiedzy z zakresu zadań realizowanych na stanowisku ds. księgowości budżetowej jednostki – 7 pkt,

2) dodatkowe umiejętności przydatne do pracy na stanowisku – maksymalnie 6 pkt:
a) znajomość zagadnień z zakresu pracy w samorządzie terytorialnym – w szczególności w zakresie zadań realizowanych na stanowisku ds. księgowości budżetowej jednostki – oceniana na podstawie opisu przebiegu pracy zawodowej odbytej na takim samym lub podobnym stanowisku i przedłożonych dokumentów – od 5 pkt do 6 pkt,
b) znajomość zagadnień z zakresu administracji i rachunkowości w firmie – oceniana na podstawie zatrudnienia – od 3 pkt do 4 pkt,
c) inne kursy i doświadczenie zawodowe, które według oceny członków komisji mogą być przydatne do pracy na aplikowanym stanowisku – do 2 pkt. 

§ 2. Po przeprowadzeniu weryfikacji opisanej w § 1 sporządza się listę  uwzględniając liczbę zdobytych przez kandydata punktów.  

§ 3. 1. Po przeprowadzeniu weryfikacji określonej w § 1 i § 2, Komisja przeprowadza z  kandydatami rozmowę kwalifikacyjną z zakresu wiedzy, którą kandydat winien posiadać aplikując na stanowisko podane w ogłoszeniu o konkursie.
2. O terminie i  miejscu przeprowadzenia rozmowy kandydatów zawiadamia się telefonicznie lub drogą e-mail.  
3. Pytania do rozmowy kwalifikacyjnej przygotowują członkowie Komisji i ocena odbywa się wg zasad ustalonych przez członków komisji.
4. Po przeprowadzeniu rozmów sporządza się listę uwzględniając liczbę zdobytych przez kandydatów punktów.

§ 4. 1. Po przeprowadzeniu postępowania określonego w § 1 – 3 Komisja sporządza listę rankingową uwzględniającą sumę liczby zdobytych przez kandydata punktów z oceny dokumentów określonej w § 1 i punktów z rozmowy kwalifikacyjnej, o której mowa w § 3.
2. Listę kandydatów, o której mowa w ust. 1 sporządza się od  największej liczby zdobytych punktów do najmniejszej.
3. Po ustaleniu listy, w przypadku zdobycia równej liczby punktów przez co najmniej dwóch kandydatów, jako pierwszego z nich umieszcza się kandydata, który zdobył większą ilość punktów z rozmowy kwalifikacyjnej.
4. Z tak sporządzonej listy Komisja przedstawi Wójtowi pięciu kandydatów celem dokonania wyboru kandydata.

§ 5.1. Po przedstawieniu listy kierownik jednostki podejmuje decyzję o zatrudnieniu wskazanego przez siebie kandydata.
2. Kierownik jednostki może postanowić o przeprowadzeniu dodatkowej rozmowy z wskazanymi przez siebie kandydatami.
3. Jeśli Kierownik jednostki podejmie decyzję o przeprowadzeniu rozmowy z wskazanymi  z wyłonionych kandydatów, wówczas po odbytej z nimi rozmowie podejmuje decyzję o zatrudnieniu wskazanego przez siebie kandydata.

§ 6. 1. Każdy uczestnik postępowania konkursowego może dostać do wglądu tylko dokumenty dotyczące jego osoby.
2. Dokumenty dotyczące osób drugich nie będą upublicznianie innym osobom.
3. Każdy uczestnik postępowania konkursowego ma prawo wglądu  w protokół z przeprowadzonego postępowania, w którym będzie zamieszczona punktacja ogólna dla wszystkich uczestników postępowania konkursowego.  

§ 7. Decyzję o zatrudnieniu danego kandydata podejmuje Wójt.

§ 8. Z przeprowadzonego postępowania konkursowego sporządza się protokół.  

§ 9. Informację o wyniku naboru zgodnie z art. 15 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2022 r., poz. 530) upowszechnia się  niezwłocznie przez umieszczenie na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy w Krzykosach oraz w Biuletynie Informacji Publicznej. 

Załączniki

Ikona DOC Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie [35 KB]
Ikona DOC
Oświadczenia dla kandydatów - ogólne [17 KB]