Deklaracja dostępności Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Krzykosach
Urząd Gminy w Krzykosach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Krzykosach.
- Data publikacji strony internetowej: 2008-06-08
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2018-04-13
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- część plików nie jest dostępnych cyfrowo;
- częśc dokumentów PDF powstała w oparciu o źle przygotowane dokumenty WORD (nie ma w nich dobrze zaznaczonej logicznej struktury) lub są skanami dokumentów;
- brak odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów;
- brak opisów alternatywnych dla wszystkich grafik i zdjęć;
- nie wszystkie linki prowadzące do materiałów na innych stronach/podstronach zawierają treści tekstowe, które mogą odczytać programy dla osób niepełnosprawnych;
- brak tytułu w zagnieżdżonych ramkach tzw. frame i iframe;
Wyłączenia
- część plików została opublikowana przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej;
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności;
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia: 2020-04-27
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2020-04-27
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Wójt Gminy Krzykosy
- Adres: ul. Główna 37, 63-024 Krzykosy
- E-mail: krzykosy@wokiss.pl
- Telefon: 612851514
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
- Do budynku Urzędu Gminy w Krzykosach,ul. Główna 37 prowadzą 3 wejścia. Jedno (wejście A) od strony ulicy Głównej, a dwa pozostałe (wejście C i D) od strony ulicy Strażackiej.
- Do wszystkich wejść prowadzą schody. Podjazd dla wózków inwalidzkich usytuowany jest przy wejściach C i D.
- Drzwi w wejściu C otwierają się automatycznie.
- Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
- Wejścia nie są zabezpieczone bramkami.
- Przed budynkiem wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
- Do budynku urzędu i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- W budynku nie ma windy.
- Dla osób na wózkach dostępne są korytarze i pomieszczenia na parterze budnyku.
- W budynku brak jest toalet przystosowanych dla osób z niepełnosprawnością.
- W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.