Wyszukiwarka:
Jesteś w dziale:  Strona Główna » BIP » Urząd Gminy » Druki do pobrania » Sprawy obywatelskie » Zameldowanie na pobyt stały lub czasowy

WYMAGANE DOKUMENTY: 

  • Wypełniony formularz (druk) meldunkowy – fakt pobytu osoby w lokalu potwierdza właściciel lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia. Formularz wypełnia się pismem odręcznym (kolorem niebieskim lub czarnym) drukowanymi literami lub komputerowo (maszynowo).
  • Dowód osobisty lub paszport.
  • Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (do wglądu). Dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być: wypis z księgi wieczystej, akt notarialny, umowa najmu, decyzja administracyjna lub inny dokument potwierdzający prawo do lokalu. 


Zameldowania na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące można dokonać osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pisemnym pełnomocnictwem - udzielonym na podstawie art. 33 § 2 Kodeksu postępowania administracyjnego.

W przypadku zgłoszenia zameldowania przez pełnomocnika dodatkowo:

  • Pisemne pełnomocnictwo do zameldowania.
  • Dowód osobisty lub paszport pełnomocnika. 

 

MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:

Urząd Gminy w Krzykosach, ul. Główna 37,  I piętro, pok. 16, tel. (61) 28 515 14, wew. 111.
Godziny pracy:

  • w poniedziałki od 8:00-16:00
  • we wtorki, środy, czwartki i piątki od 7:00-15:00 

 

OPŁATY:

Czynności zgłoszenia zameldowania nie podlegają opłacie skarbowej.
Opłacie skarbowej w wysokości 17 zł podlega:

  • zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt czasowy oraz
  • złożenie pełnomocnictwa w tej sprawie. Opłacie skarbowej nie podlegają pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, rodzicom, dzieciom, dziadkom i rodzeństwu.


Składający wniosek lub dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa jest zobowiązany dołączyć dowód zapłaty albo uwierzytelnioną kopię zapłaty nie później niż w ciągu 3 dni od chwili powstania obowiązku jej zapłaty, tzn. od dnia złożenia wniosku lub dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.

Opłatę skarbową wnosi się na konto: Gminy Krzykosy
nr  69 9085 0002 0010 0100 1313 0001
Opłatę można uiścić u inkasenta opłaty skarbowej Urzędu Gminy w Krzykosach, ul. Główna 37.


TERMIN REALIZACJI:

Zameldowania dokonuje się niezwłocznie po złożeniu formularza meldunkowego.


SPOSÓB ZAŁATWIENIA:

Jako potwierdzenie czynności zameldowania na pobyt stały, zgodnie z art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 24.09.2010r. o ewidencji ludności, osoba zgłaszająca zameldowanie na pobyt stały z urzędu otrzymuje zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały.

Natomiast, w przypadku zameldowania na pobyt czasowy, zgodnie z art. 32 ust. 2 cyt. ustawy, organ dokonujący zameldowania na pobyt czasowy wydaje osobie, na jej wniosek, zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt czasowy. Zaświadczenie to podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł.


PODSTAWA PRAWNA: 

  • Ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2016r., poz. 722 z późn. zm.)
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016r., poz. 23)
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2016r., poz. 1827) 

 

TRYB ODWOŁAWCZY:

Brak


INNE INFORMACJE:

Ze względu na czas zamierzonego pobytu rozróżnia się następujące formy zameldowania:

  • zameldowanie na pobyt stały,
  • zameldowanie na pobyt czasowy trwający ponad 3 miesiące.


Obywatel polski przebywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązany zameldować się w miejscu pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące najpóźniej w 30 dniu, licząc od dnia przybycia. Zameldowanie w lokalu ma charakter wyłącznie rejestracyjny.

W celu zameldowania na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące nie ma konieczności wymeldowania się w dotychczasowym miejscu pobytu (stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące) - wymeldowanie z poprzedniego miejsca pobytu następuje na podstawie formularza zgłoszenia zameldowania (na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące).

Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych (niepełnoletnie dzieci) czynności meldunkowe wykonuje jej przedstawiciel ustawowy (jeden z rodziców).



FORMULARZE: